Algemene Voorwaarden

Op al onze werkzaamheden zijn bijgaande Algemene Voorwaarden van BLEZER - Reparatie van elektrische apparatuur van toepassing. Voor het uitvoeren van diagnoses, reparaties en revisies van uw Electrische apparatuur verzoeken wij u om akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden, deze vind u op deze pagina.

    Algemene Voorwaarden Blezer

    Definities

    • Blezer: de eenmanszaak Blezer, KVK 74555197 gevestigd te (6231CT) Meerssen, Proost Frederikstraat 10.
    • Klant: degene die aan Blezer een opdracht verstrekt tot het verrichten van diensten c.q. degene die met Blezer een overeenkomst sluit.

     

    Artikel 1 - Toepasselijkheid

    1.1.Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen en overeenkomsten uitgebracht, respectievelijk gesloten door Blezer. De algemene voorwaarden zijn te raadplegen op de website en worden op eerste verzoek van de klant toegezonden.

    1.2. Van deze voorwaarden wordt niet afgeweken, mits schriftelijk en in een uitzonderlijke situatie. Alle overige bepalingen van de algemene voorwaarden blijven in dergelijke uitzonderingssituatie onverminderd van toepassing.

    1.3. Toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

    1.4. Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of door een rechterlijke uitspraak worden vernietigd, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van kracht blijven. Partijen zullen over de bepalingen welke nietig zijn of vernietigd worden, overleg plegen om een vervangende regeling te treffen die in overeenstemming is met de afspraken tussen partijen en het geldende recht.

     

    Artikel 2 – Totstandkoming overeenkomst

    2.1. Blezer voert bij werkzaamheden aan een accu van een elektrisch voertuig eerst een diagnose uit, waarbij de accu wordt open gemaakt om het probleem te achterhalen, indien de accu nog garantie heeft van een derde partij, dan komt deze vanwege het openen in de meeste gevallen te vervallen. Naar aanleiding van de conclusie uit deze diagnose wordt ofwel een offerte opgesteld ter reparatie van de accu, ofwel wordt aangegeven door Blezer dat de accu niet reparabel is. De klant kan alsdan kiezen om de accu retour te ontvangen. Onderhavige algemene voorwaarden zijn op deze voorfase, aldus voor de offerte, ook van toepassing. De diagnose wordt gezien als een separate overeenkomst.

    2.2. Alle offertes van Blezer zijn vrijblijvend tenzij in de offerte uitdrukkelijk anders is vermeld; in dat geval heeft de offerte een geldigheidsduur van 14 dagen.

    2.3. Klant zal alle relevante informatie verstrekken ter uitbrenging van offerte en/ of het sluiten van de overeenkomst en/of het uitvoeren van een diagnose. Klant zal Blezer verder alle informatie verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk is ter uitvoering van de overeenkomst.

    2.4. De overeenkomst met de klant komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Overeenkomsten gelden als gesloten vanaf de dag van accordering van de offerte door de klant, respectievelijk de dag waarop Blezer een door klant geplaatste opdracht feitelijk heeft uitgevoerd of de dag waarop Blezer een diagnose uitvoert aan accu van een elektrisch voertuig van de klant.

    2.5. Bij annulering van de opdracht worden de navolgende kosten in rekening gebracht:

     

    Zakelijke klant

    De klant is verplicht bij het annuleren van de overeenkomst de reeds aangeschafte materialen en gemaakte kosten te vergoeden. Bovendien is de klant verplicht Blezer een percentage van het overeengekomen bedrag te voldoen: 10% bij annulering meer dan 1 maand voor aanvang van de werkzaamheden en 20% bij annulering meer dan 2 weken voor aanvang van de werkzaamheden. Bovendien is de klant verplicht om Blezer te vrijwaren tegen vorderingen van derden als gevolg van de annulering van de opdracht, onverminderd het recht van Blezer op volledige schadevergoeding.

    Daarnaast dient de klant Blezer te vrijwaren tegen vorderingen van derden als gevolg van de annulering van de opdracht, onverminderd het recht van Blezer op volledige schadevergoeding.

     

    Consument

    De klant is verplicht bij het annuleren van de overeenkomst de reeds aangeschafte materialen en gemaakte kosten te vergoeden.

                   

    Artikel 3 - Prijs

    3.1. Alle prijzen zijn exclusief BTW, reis- en transportkosten, tenzij in de overeenkomst of de offerte anders is vermeld.

    3.2. Blezer behoudt zich het recht voor de overeengekomen prijzen te verhogen indien na het tot stand komen van de overeenkomst, doch voor het tijdstip van de uitvoering ervan, wijzigingen in een of meer kostprijsfactoren daartoe aanleiding geven, tenzij een vaste prijs is overeengekomen.

    3.3. Blezer stelt de klant tijdig schriftelijk in kennis indien gebruik wordt gemaakt van het in artikel 3.2. genoemde recht prijswijzigingen door te voeren. De consument klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden. De zakelijke klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden indien er sprake is van een prijswijziging welke leidt tot een prijsverschil met de overeengekomen prijs van meer dan 10%.

    3.4. Indien van overheidswege het percentage van de omzetbelasting (btw) wordt gewijzigd, zal tussen partijen verrekening plaatsvinden in overeenstemming met de wijzigingen.

    3.5. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is Blezer niet verplicht de dienst en/of het product volgens de foutieve prijs te leveren.

    3.6. Blezer is gerechtigd om de prijzen jaarlijks te verhogen met de wettelijke indexering.

     

    Artikel 4 - Betalingen

    4.1. Alle betalingen dienen, tenzij anders wordt overeengekomen, plaats te vinden binnen 14 dagen na de factuurdatum, zonder enig recht op korting of verrekening door middel van storting op een door Blezer aangewezen bankrekening.

    4.2. Indien de consument klant de verschuldigde bedragen niet tijdig betaalt, is de klant na aanmaning of ingebrekestelling met een betaaltermijn van 16 dagen na verzending brief, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Indien de klant na aanmaning of ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, is Blezer gerechtigd de vordering uit handen te geven, in welk geval klant naast het alsdan verschuldigde bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, verband houdende met de inning van deze vordering.

    4.3. Indien de zakelijke klant de verschuldigde bedragen niet tijdig betaalt, is deze klant zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Blezer is alsdan gerechtigd de vordering uit handen te geven, in welk geval klant naast het verschuldigde bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, verband houdende met de inning van deze vordering.

    4.4. De door de klant gedane betalingen strekken steeds ter afdoening van alle verschuldigde kosten en rente en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt de klant dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

    4.5. Blezer behoudt zich het recht voor om een voorschot in rekening te brengen.

    4.6. Indien en voor zover de klant met de betaling in gebreke is, alsmede in geval van faillissement, aanvragen van surséance van betaling en stillegging of liquidatie van zijn onderneming, is al wat Blezer van de klant te vorderen heeft onmiddellijk opeisbaar.

    4.7. Blezer is gerechtigd alle opeisbare vorderingen van de klant op Blezer te verrekenen met alle vorderingen op de klant van Blezer.

    4.8. Blezer heeft het recht om bij niet tijdige betaling de werkzaamheden onmiddellijk op te schorten (enkel indien opschorting proportioneel is) totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden. De klant zal voorafgaand aan de opschorting hiervan op de hoogte worden gesteld. De klant wordt alsdan ook op de hoogte gesteld van de tekortkoming welke ten grondslag ligt aan de opschorting.

                   

    Artikel 5 – Meerwerk

    5.1. Indien Blezer op verzoek of met instemming van de klant werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeenkomst c.q. offerte vallen, zullen deze prestaties door de klant aan Blezer worden vergoed volgens de gebruikelijke tarieven van Blezer. Blezer is nimmer verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen en hij kan verlangen dat daarvoor een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst c.q. offerte wordt gesloten. Klant aanvaardt dat door meerwerk het overeengekomen of verwachte tijdstip van voltooiing van de dienstverlening, en de wederzijdse verantwoordelijkheden van klant en Blezer, kunnen worden beïnvloed.

    5.2. Voor zover voor de dienstverlening een vaste prijs is afgesproken en partijen voornemens zijn om met betrekking tot extra werkzaamheden of prestaties een afzonderlijke overeenkomst te sluiten, zal Blezer de klant tevoren schriftelijk informeren over de financiële consequenties van die extra werkzaamheden of prestaties.

         

    Artikel 6 - Verplichtingen van de klant

    6.1. De klant zal Blezer steeds tijdig alle voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst nuttige en noodzakelijke gegevens of inlichtingen verschaffen en alle redelijkerwijs te verlangen medewerking verlenen.

    6.2. Indien voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijke gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking van Blezer staan of indien klant op andere wijze niet aan zijn verplichtingen voldoet, heeft Blezer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en om de daardoor ontstane kosten volgens zijn gebruikelijke tarieven in rekening te brengen. De klant vrijwaart Blezer voor eventuele aanspraken van derden terzake het in dit artikel bepaalde

    .

     

    Artikel 7 – Verplichtingen Blezer

    7.1. Op Blezer rust de plicht om zijn werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren. Blezer voert de werkzaamheden in het kader van de opdracht uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen. Blezer heeft het recht zich bij de uitvoering van de werkzaamheden door derden te laten bijstaan, dan wel het recht de werkzaamheden, zonder kennisgeving aan de klant, door derden te laten uitvoeren.

    7.2. Het bepaalde tijdstip waarop en de termijn waarbinnen de werkzaamheden dienen aan te vangen c.q. moeten worden uitgevoerd, wordt door Blezer naar redelijkheid en billijkheid nagestreefd, doch is niet bindend. Overschrijding van de overeengekomen termijn leidt niet tot aansprakelijkheid van Blezer voor directe of indirecte gevolgen van de niet tijdige prestatie.

    7.3. Blezer is na overschrijding van een overeengekomen termijn alleen dan in verzuim indien hij van de klant een schriftelijke in gebreke stelling heeft ontvangen, waarin hem nog een redelijke termijn wordt gegeven om tot uitvoering over te gaan en nakoming daarvan binnen deze termijn uitblijft. Bij overschrijding van deze laatstgenoemde termijn heeft de klant het recht de overeenkomst te ontbinden.

     

    Artikel 8 - Productgarantie en reclamatie

    8.1. Blezer voert de werkzaamheden uit conform de binnen de branche geldende normen en staat bij het verrichten van de werkzaamheden in voor de kwaliteit, overeenkomstig de omschrijving in de offerte.

    8.2. Bij het gebruik van de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde zaken baseert Blezer zich op de informatie die de fabrikant of leverancier van deze zaken verstrekt over de eigenschappen hiervan. Indien voor de door de gebruiker geleverde zaken/voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde zaken door de fabrikant of leverancier een garantie is afgegeven, geldt die garantie op gelijke wijze tussen partijen. Blezer informeert de klant hierover. De kosten van transport, het opsporen en/of herstellen van gebreken alsmede arbeidskosten die niet door de fabrieksgarantie worden gedekt, zullen aan de klant tegen de geldende uurtarieven in rekening worden gebracht.

    8.3. Blezer staat niet in voor gebreken die na de oplevering van de goederen zijn ontstaan als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid, of die het gevolg zijn van veranderingen die de klant of derden aan het geleverde hebben aangebracht. Evenmin staat Blezer in voor de eventueel ontstane schade als gevolg van deze gebreken.

    8.4. De klant dient binnen redelijke termijn, in deze maximaal 2 weken, na ontdekking van een calamiteit te reclameren bij Blezer. Bij een gegronde klacht zorgt Blezer - naar zijn keuze - voor kosteloos herstel of vervanging van de zaken, het alsnog op de juiste wijze uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden, dan wel voor terugbetaling van of een korting op de overeengekomen prijs of vergoeding.

    8.5. Indien Blezer niet in de gelegenheid wordt gesteld gebreken te herstellen doch de klant een derde daartoe opdracht geeft, zijn de kosten die hiervoor worden gemaakt voor rekening van de klant.

    8.6. Ieder gebruik van de accu van een elektrisch voertuig nadat een defect of een beschadiging is geconstateerd, is voor rekening en risico van de klant. Blezer is niet verantwoordelijk, noch aansprakelijk voor (verdere) schade, die uit dit gebruik voortvloeit.

     

    Artikel 9 - Aansprakelijkheid

    9.1. Consument klant

    Voor alle directe schade van de klant, veroorzaakt door een aan Blezer of de door zijn ingeschakelde derde(n) toerekenbaar tekortkomen in de nakoming van de overeenkomst is de aansprakelijkheid van Blezer beperkt tot het door zijn in rekening gebrachte bedrag, althans zeker beperkt zijn tot die schade waartegen Blezer verzekerd is, dan wel redelijkerwijs verzekerd had behoren te zijn, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld. Indien een fout wordt gemaakt die tot aansprakelijkheid leidt, waarbij er, om welke reden dan ook, geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van Blezer jegens klant beperkt tot € 500,00.

     

    Zakelijke klant

    De totale aansprakelijkheid van Blezer wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is uitgesloten, tenzij er sprake is van opzet of grove roekeloosheid. Indien uitsluiting van de aansprakelijkheid niet redelijk wordt geacht, dan is de aansprakelijkheid van Blezer beperkt tot vergoeding van de directe schade waartegen Blezer verzekerd is, dan wel redelijkerwijs verzekerd had behoren te zijn. Indien er geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van Blezer jegens klant beperkt tot € 500,00.

     

    9.2. Aansprakelijkheid van Blezer wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst ontstaat slechts indien klant Blezer onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Blezer ook na die termijn in de nakoming van zijn verplichtingen toerekenbaar tekort blijft schieten.

    9.3. De klant vrijwaart Blezer voor alle aanspraken van derden tot directe of indirecte schadevergoeding jegens Blezer. Blezer vrijwaart de klant tegen aanspraken van derden tot vergoeding van schade, voor zover deze door de uitvoering van zijn werk is toegebracht en te wijten is aan de nalatigheid, onvoorzichtigheid of verkeerde handelingen van Blezer zelf of de door zijn ingeschakelde derde(n).

    9.4. De aansprakelijkheid van Blezer voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, schade wegens verlies of verminking van gegevens(bestanden), gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en schade wegens storing van een bedrijfsproces of van een administratieve organisatie of schade wegens overschrijding van een termijn, is uitgesloten, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld.

     

    Artikel 10 - Overmacht

    10.1.Indien en voor zover Blezer zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet geheel of niet tijdig of op de overeengekomen plaats kan nakomen ten gevolge van een oorzaak welke hem niet kan worden toegerekend is hij gerechtigd de betreffende overeenkomst, zonder deswege schadeplichtig te zijn, te ontbinden, dan wel de verplichtingen uit de betreffende overeenkomst gedurende een door hem redelijk te oordelen termijn op te schorten.

    10.2.Onder een oorzaak welke Blezer niet kan worden toegerekend wordt onder andere begrepen brand, waterschade, bijzondere weersomstandigheden, rampen, oorlog en oorlogsdreiging, besmettelijke (dier)ziekten, overheidsmaatregelen, oproer, molest, stakingen, uitsluitingen, stiptheidsacties, defecten aan machines of installaties, het niet nakomen van een verplichting door een derde van wie Blezer diensten of zaken betrekt.

    10.3.Indien een van de hierboven genoemde omstandigheden zich voordoet, doet Blezer zo spoedig mogelijk hiervan mededeling aan de klant. Indien de periode van overmacht langer voortduurt dan 2 maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van kosten en/of schade aan de andere partij, behoudens het bepaalde in het volgende lid.

    10.4. Indien Blezer bij het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst al gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Blezer gerechtigd om het al nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte apart te factureren. De klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.

    Artikel 11 – Privacy

    11.1.         Blezer verwerkt de persoonsgegevens van de klant uitsluitend om zijn diensten te kunnen verlenen. De verwerking van de persoonsgegevens blijft beperkt tot de beoogde doelstelling en de persoonsgegevens worden (m.u.v. aan de leverancier) niet bekendgemaakt aan derden, noch voor direct-marketingdoeleinden van derden aangewend, tenzij op schriftelijk verzoek van de klant. Blezer bewaart persoonsgegevens die worden verwerkt niet langer dan noodzakelijk is voor de hiervoor genoemde doeleinden van de gegevensverwerking dan wel op grond van wet- en regelgeving is vereist. De gegevens van de klant wordt enkel aan een derde verstrekt als er producten en goederen door een leverancier geleverd worden. Het gaat in deze situatie om het verstrekken van de adresgegeven, welke gegevens noodzakelijk zijn om de goederen bij de klant te laten afleveren en aldus ook noodzakelijk zijn voor een goede dienstverlening.

    11.2.         Blezer verplicht zich jegens de klant om strikte vertrouwelijkheid in acht te nemen met betrekking tot de ontvangen informatie van en over de klant

    11.3.         De klant kan een verzoek tot inzage, correctie, beperking, verzet, overdraagbaarheid van gegevens, verwijdering van de persoonsgegevens of intrekking van eerder gegeven toestemming indienen. Op eerste verzoek ontvangt ondergetekende de contactgegevens. Bij vragen of opmerkingen over de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u contact opnemen met de heer C. Blezer via cyriel@bazooh.nl  

     

    Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud

    12.1.Alle door Blezer geleverde goederen, daaronder eventueel mede begrepen tekeningen, schetsen en/of fietsonderdelen blijven eigendom van Blezer totdat de klant alle verplichtingen uit alle met Blezer gesloten overeenkomsten is nagekomen.

    12.2.Indien Blezer vorderingen op de klant bezit ter zake waarvan een eigendomsvoorbehoud is gemaakt alsmede vorderingen op de klant ter zake waarvan geen eigendomsvoorbehoud is gemaakt, dan strekt een betaling van de klant eerst tot voldoening van de vordering ter zake waarvan geen eigendomsvoorbehoud is gemaakt.

    12.3.Indien het in lid 1 van dit artikel genoemde eigendomsvoorbehoud vervalt ten gevolge van natrekking of zaaksvorming verstrekt de klant een bezitloos(stil) pandrecht op de natrekkende/ gevormde zaak aan Blezer ter zake van al hetgeen de klant aan Blezer is verschuldigd.

    12.4.Indien Blezer genoodzaakt is om een beroep te doen op dit artikel, dan is Blezer gerechtigd de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde zaken terug te nemen, met inbegrip van daartoe eventueel benodigde demontage. Klant dient hiertoe Blezer alle medewerking te verlenen en is gehouden de daarmee gepaard gaande integrale kosten aan Blezer te voldoen.

    12.5.Zolang op de zaken een eigendomsvoorbehoud rust, mag de klant deze niet op enige wijze verpanden of in de feitelijke macht van een financier brengen en dient de klant het geleverde als een goede huisvader en als kenbaar eigendom van Blezer voor deze te houden. De klant zorgt voor een zodanige bedrijfs- of inboedelverzekering, dat zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd te allen tijde zijn meeverzekerd.

     

    Artikel 13 – Beëindiging overeenkomst

    13.1.Aan elk der partijen komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien de andere partij, na een deugdelijke en gedetailleerde schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.

    13.2.Indien een overeenkomst welke naar zijn aard en inhoud niet door volbrenging eindigt, voor onbepaalde tijd is aangegaan, kan deze door elk der partijen na goed overleg en onder opgave van redenen door schriftelijke opzegging worden beëindigd met in acht name van een opzegtermijn van 1 maand. Partijen zullen wegens opzegging nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.

    13.3.Bij een overeenkomst voor bepaalde tijd is tussentijdse opzegging in beginsel niet mogelijk.

    13.4.Blezer kan de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien de klant al dan niet voorlopig, surséance van betaling wordt verleend, indien ten aanzien van de klant faillissement wordt aangevraagd of indien zijn onderneming wordt geliquideerd of beëindigd anders dan ten behoeve van reconstructie of samenvoeging van ondernemingen. Blezer zal wegens deze beëindiging nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.

     

    Artikel 14 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

    14.1. Op alle overeenkomsten met Blezer is het Nederlands recht van toepassing.

    14.2. De rechtbank Limburg, locatie Maastricht is bevoegd om kennis te nemen van geschillen die tussen partijen ontstaan uit hoofde van de overeenkomst.